Man utger sig för att vara polis och bedrar kvinna i Malmö

En man i Malmö utgav sig för att vara polis och bedrog en kvinna i 60-årsåldern på hennes bankkort och smycken. Händelsen inträffade den 23 juni och utreds som bedrägeri.
Polisen rapporterar
Vid 22-tiden på måndagskvällen den 23 juni i Malmö knackade en man på dörren till en lägenhet där en kvinna i 60-årsåldern bor. Mannen utgav sig för att vara polis, vilket inte stämde. Han kom över kvinnans bankkort och smycken innan han lämnade platsen.
Händelsen anmäldes till polisen under natten till tisdagen den 23 juni. En polispatrull beordrades till bostaden för att hålla förhör och utreda ärendet vidare. En anmälan om bedrägeri har upprättats.
Källa: Polisen
Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.

