MalmöDirekt

Bokcirkel på lätt svenska (14–30 år)

Bokcirkel på lätt svenska (14–30 år)
Foto: Валерий Дед (Google Places)

Bokcirkel för 14–30-åringar som vill träna svenska. Träffarna hålls på Stadsbiblioteket där deltagarna fikar och pratar om boken. Alla deltagare får en bok.

Annons

Bokcirkel på lätt svenska (14–30 år)

En bokcirkel för 14–30-åringar som vill träna svenska. Deltagarna träffas för fika och ett samtal om boken som lästs. Alla som deltar får en bok.

Detaljer

Enligt Malmö Evenemang riktar sig bokcirkeln till personer 14–30 år som övar svenska. Träffarna hålls på Krut där deltagarna fikar och pratar om boken. Boken som nämns i källan är "Silvervägen": en spännande och känslosam berättelse om människor i en liten ort där något händer som påverkar många, och om att inte ge upp även när allt känns svårt.

Praktisk information

  • Datum: 3 juni 2026
  • Plats: Stadsbiblioteket
  • Målgrupp: 14–30 år (personer som tränar på svenska språket)
  • Bok och upphämtningsställe: Alla som deltar får en bok. Hämta din bok innan på Lärcentrum i Slottet våning 2 eller Jardin i Ljusets kalender våning 3.

Information och tider kan ändras - Kolla alltid arrangörens sida.

Annons

Relevanta källor

Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.

Annons

Fler artiklar i Evenemang