Malmö uppmärksammar suicidpreventiva dagen med möten och stöd

Malmöbor delar erfarenheter av psykisk ohälsa den 10 september.
Möjlighet att möta Malmöbor med erfarenhet av psykisk ohälsa
Den 10 september, på suicidpreventiva dagen, erbjuds Malmöbor chansen att träffa personer som delar med sig av sina erfarenheter kring psykisk ohälsa och vad som hjälpt dem. Evenemanget äger rum vid stadens gula vänskapsbänkar och på Stadsbiblioteket, där även representanter från Malmö stad, Region Skåne och lokala föreningar finns på plats för att informera om tillgängligt stöd.
På alla vänskapsbänkar serveras kaffe och biscotti, bakade av Handkraft – en sysselsättningsverksamhet för personer med erfarenhet av psykisk ohälsa. Programmet är preliminärt och kan komma att ändras.
Relevanta källor
Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.


